2011. július 7., csütörtök

Pei zárójelentése a Cseh és Szlovák szörfbajnokságról!

Hol is tartottam?

…Szóval az első heat utáni magabiztosságom sajnos nem hozott sikert a következőben. Kedden és szerdán az onshore körülmények miatt nem indították el a versenyt, én pedig serényen gyakoroltam az új deszkámon, (JS 5’10” Blak Box). A deszkával kapcsolatban megemlíteném hogy megint nagy élmény volt a Billabong szörfraktárban járni, beszélgettem Rob Vaughan-nel az európai head-shaperel, és mindenki iszonyatosan jó fej volt.


Vissza a versenyhez. Csütörtökre kisebbek lettek a hullámok, és a reggeli apályban indították el a versenyt, az én heatem pedig ilyen mid-tide környékére esett. Abban bíztam hogy addigra elkezd működni, a kisebb de hollow, inside shorebreak, amin biztos voltam hogy elég sok pontot szerzek, de csak a 20 perces heat végére kezdett kialakulni. Sajnos a bírák jobban értékelték a hosszabb egyszerűbb meneteket, mint a manővereimet, szóval 3.lettem, pont az után a gyerek után, akit az első heatben leiskoláztam. Mindegy, az a tanulság hogy jó hullámban könnyű szörfözni, de szarban is meg kell tanulni, valamint az, hogy nem szégyen akár egy mini malibuvalkievezni, ha úgy törnek a hullámok, a heat túléléséhez…

Szerencsére maradt még két versenyszám péntekre amire tudtam koncentrálni, a Paddle Battle és a Team contest. A paddle battle-ről annyit kell tudni, hogy felér a legdurvább teljesítményteszttel amit el tudsz képzelni. 100 méter futás deszkával, utána kievezés a lineupra, bója megkerülése, visszaevezés, aztán megint 100 méter futás a célig. Második lettem úgy, hogy az utolsó futáson hármat előztem.. Utólag is köszi Bekényi Ádinak, a sok atlétikai szopatásért J. Szerencsére az első 3 hely ugyanazt a díjat kapta.



Még aznap lement a Tag Team Contest is, amin megint ugyanazzal a csapattal voltam, mint eddig már kétszer, Idén Slovakian Goulash volt a nevünk, és megint én voltam a csapatkapitány. Ez a verseny úgy zajlik, hogy négy, hat főből álló csapat szörfözik egy 60 perces heatet, minél több pontot gyűjtve. Minden ember csak egyszer mehet a vízbe, és az első két hullámot pontozzák mindenkitől annyi különbséggel, hogy a csapatkapitány hármat mehet és az ő pontjai duplán számítanak. A Selejtezőben ami a reggeli mid tide káoszban, kis hullámokban volt tartva, másodikok lettünk, egy kis foamboard fish-el taktikázva. Szerencsére a döntő jóval később, high tide-ban volt már megtartva, így működött a jó kis shorebreak. Én mentem elsőnek ami végül jó döntésnek bizonyult, mert egyre csökkent a menet közben a hullámok mérete, és a többi csapatkapitány mind hibázott. Végül nyertünk, úgyhogy kellemesen zárult a hét.

Összességében nagyon jó tapasztalat volt ez a hét, ráadásul a Csehek/Szlovákok nagyon jó fejek, és jó velük együtt szörföni..

Kinti haverkodásról még annyit, hogy megismerkedtünk egy eddig teljesen inkognitóban szörföző hazánk-fiával, akiről hamarosan többet is megtudhattok a hungasurf-on..

Peiman




Nincsenek megjegyzések: